Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » wt sie 16, 2011 12:09

rypik pisze:No tak ale w upalne dni wentylator elektryczny pracujący na 90 czy 100% nie jest niczym nienormalnym ? Jak stoisz, skraplacz się gotuje więc wentylator musi go schładzać żeby klima działała.

Ja Ci proponuje zdjąć wtyczkę z altka, i podczas jazdy zamknąć kogoś w bagażniku i zmierzyć ładowanie, albo poprostu zdjąć dolną osłonę kolumny i ze stacyjki zmierzyć bo tak samemu jest prościej - tam jest wtyczka i można ładnie w nią wpiąć mierniczek i nie trzeba trzymać kabelków

Owszem jak bateria jest słaba różne jaja się lubią dziać, ale jak masz nowy akku i szczotki w altku to nie martwiłbym się na zapas.

Switching-on time hyd. unit. może wyskoczyło bo bateria była za słaba, a może poprostu coś tam w skrzyni strajkuje czego nie życzę.
Ten błąd był na 100% od jakiegoś chwilowego braku prądu itd na kilku zagranicznych forach pisali i zawsze przyczyną był słaby aku albo alternator.
Mnie po prostu zdziwiło,że po regeneracji ładowanie jest 13.8 a jak robi się duże (może nie naturalne obciążenie w stylu klima podgrzewanie szyby,foteli itd) obciążenie spada nawet do 12,8-13,0. Myślałem,że jest źle ale alternator wyjmowałem ponownie do sprawdzenia i na stole jest ok a dodatkowo w 3 innych E46 jest nawet gorzej niż u mnie więc chyba tak ma być.

Druga sprawa może Ty Rypik będziesz wiedział jak jest z wentylatorem elektrycznym w E46 M3.
U mnie zaczyna pracować nawet jak klima jest nie włączona a płyn ma około 70-80 stopni pracuje na średniej prędkości.
Jak płyn ma około 90 stopni to już potrafi chodzić szybko czasem na max nawet bez klimy. A jak jest klima i płyn w okolicy 90 stopni to zazwyczaj chodzi na max.
Zastanawiałem się nad wymianą czujnika tego na wężu przy chłodnicy na dole ale odczyty na inpie pokazuje dobre dlatego dziwi mnie,że tak szybko załącza się wentylator.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: kostek_ja » wt sie 16, 2011 14:08

Wentylator załącza się też względem temp. oleju. Chociaż skoro piszesz że woda miała wówczas 70-80 stopni to i olej pewnie zimny.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: djset » wt sie 16, 2011 14:56

A ten spadek napięcia...? Zwyczajnie ginie gdzieś po drodze. Ja bym się nie przejmował, ale aku mam nowe, szczotki i regulator też, a akumulator wiecznie niedoładowany, bo po godzinnym sprzataniu auta (lampki + swiecenie żaróweczek) auta sie nie odpali, bo aku za słabe. Jak sie pociągnie go prostownikiem całą noc, to muza moze grac 4 godziny, swiatełka właczone (kosiłem wtedy trawe) i po 4 godzinach auto odpala bez problemu! Więc mimo ze wszystko jest ok, to nie jest ok, alternator nie daje rady...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » wt sie 16, 2011 15:00

Ja akurat z tym nie mam problemu często jak coś robię w aucie muzyka gra 2-3h i odpala bez problemu mi bardziej chodziło o to,żeby napięcia wystarczało dla prawidłowej pracy skrzyni i silnika.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: djset » wt sie 16, 2011 15:16

Napięcie na aku powinno byc takie samo (prawie) jak np na żarówkach (np od długich), bo u mnie na długich było o prawie 1V niższe, przez co świeciły słabo. Całe szczescie bi-xenon nadrabiał...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » wt sie 16, 2011 17:19

--==maly==---- pisze: Mnie po prostu zdziwiło,że po regeneracji ładowanie jest 13.8 a jak robi się duże (może nie naturalne obciążenie w stylu klima podgrzewanie szyby,foteli itd) obciążenie spada nawet do 12,8-13,0.
Odepnij sterowanie altka, zobaczysz ze będzie ładował na maksa.
--==maly==---- pisze: Druga sprawa może Ty Rypik będziesz wiedział jak jest z wentylatorem elektrycznym w E46 M3.
U mnie zaczyna pracować nawet jak klima jest nie włączona a płyn ma około 70-80 stopni pracuje na średniej prędkości. ciachcccc
Tego czujnika przy wężu wychodzącym z chłodnicy ?

Obrazek

On jest sprawdzany przez DME i jeżeli jego odczyty nie pokrywają się z tym co jest w sofcie od razu masz na desce checka więc nie zmieniaj bo bankowo jest dobry. Ten czujnik ma bardzo istotną rolę bo jak jest zepsuty, to DME obcina w skrócie moc, pozatym na jego bazie kiedy motor się rozgrzewa DME odpowiednio dawkuje paliwko żeby rozgrzewanie bylo szybsze.
kostek_ja pisze:Wentylator załącza się też względem temp. oleju. Chociaż skoro piszesz że woda miała wówczas 70-80 stopni to i olej pewnie zimny.
Temperatura oleju ni ema nic wspolnego z predkoscia wiatraczka przed chłodnicami wody/klimy.

Prędkość wiatraczka uzależniona jest tylko i wyłączonie od
* temp wody
* temp katalizatora (kalkulowane bądź mierzone w zaleznosci od motoru)
* predkosci auta
* naiecia akku
* cisnienia po wysokiej stronie w AC


No i te zmienne stykają żeby wiatraczek miał swoje życie, więc - że włącza się na starcie auta na 20 sek, i później nawet bez klimy działa - to jest OK :-)
djset pisze:A ten spadek napięcia...? Zwyczajnie ginie gdzieś po drodze. Ja bym się nie przejmował, ale aku mam nowe, szczotki i regulator też, a akumulator wiecznie niedoładowany, bo po godzinnym sprzataniu auta (lampki + swiecenie żaróweczek) auta sie nie odpali, bo aku za słabe. Jak sie pociągnie go prostownikiem całą noc, to muza moze grac 4 godziny, swiatełka właczone (kosiłem wtedy trawe) i po 4 godzinach auto odpala bez problemu! Więc mimo ze wszystko jest ok, to nie jest ok, alternator nie daje rady...
Jaką sposobnością w X5 M robisz opisaną sytuację? Przecież 99% sterowników kiedy napięcie Ci spadnie wyłącza się nie dopuszczając do wyjebki akku ? Tak bylo i jest odkąd jest MPM/IBS w nowych BMW ?? E70 ma to od zawsze ? Radio też się wyłącza.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » wt sie 16, 2011 17:44

Aha czyli działaniem wentylatora mam się nie przejmować :wink:
Ja lubię wszystko wiedzieć i być pewny,że jest ok.
Wiele razy czytałem,że wentylator ma prawo załączać się tylko na torze w upalne dni jak viscoza już nie wyrabia i auto zaczyna się przegrzewać a,że u mnie uruchamia się wcześniej to szukałem przyczyny.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » wt sie 16, 2011 17:46

Wentylatorek ma się kręcić i dmuchać :-) I tak jest od czasów E30, wcześniej troszkę elektrycznie - przekaźniki/czujnik temp wody mechaniczny i takie tam cuda, teraz już kombinacja elektryczno-elektroniczna.

Jak lubisz wszystko wiedzieć to Ci powiem że visco niepotrzebnie regulowałeś albo kupiłeś zepsute :-) Albo brakuje ci shrouda jakiegoś wokoło chłodnicy choć zakładam, że nie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: kostek_ja » wt sie 16, 2011 18:39

rypik pisze:Temperatura oleju ni ema nic wspolnego z predkoscia wiatraczka przed chłodnicami wody/klimy.
Tak mi powiedział elektronik w Fusie. Dzięki za sprostowanie.
rypik pisze:Jak lubisz wszystko wiedzieć to Ci powiem że visco niepotrzebnie regulowałeś albo kupiłeś zepsute Albo brakuje ci shrouda jakiegoś wokoło chłodnicy choć zakładam, że nie.
A co mi powiesz na temat moich 5 nowych viscoz z czego żadna nie działała prawidłowo?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » wt sie 16, 2011 18:52

kostek_ja pisze:
rypik pisze:Temperatura oleju ni ema nic wspolnego z predkoscia wiatraczka przed chłodnicami wody/klimy.
Tak mi powiedział elektronik w Fusie. Dzięki za sprostowanie.
rypik pisze:Jak lubisz wszystko wiedzieć to Ci powiem że visco niepotrzebnie regulowałeś albo kupiłeś zepsute Albo brakuje ci shrouda jakiegoś wokoło chłodnicy choć zakładam, że nie.
A co mi powiesz na temat moich 5 nowych viscoz z czego żadna nie działała prawidłowo?
Nie znam Twojego przypadku, więc się nie wypowiem :-) Co pomogło w końcu bo nie pamiętam już tej historii ?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » czw sie 18, 2011 22:44

Ja będę walczył z tym ładowaniem bo moim zdaniem nie jest dobrze.
Skoro bez sterowania alternator ładuje 14.4v a sterowanie ustawia go na 13.8 to znaczy,że ma zapas. Skoro ma zapas w momencie obciążenia powinien go wykorzystać utrzymując stale w okolicy 13.8 a nie tak jak u mnie włączam światła i klimę i nawiew, załącza się wentylator na max i już mam 13.2-13.3 dochodzi do tego chwilami pompa SMG i te kilka sekund, które ona działa mam 12.7-12.9V a to już jest mało. Z tego co zauważyłem błędy skrzyni wyskakiwały zawsze jak używałem klimy nawiew na 3/4 i stałem w korkach temperatura była 89-90 stopni czyli wentylator na max. W raprocie błędu z Inpy jest podane w momencie wyskakiwania błędów napięcie było od 12.1 do 12.3v a ciśnienie w pompie 75-79 barów czyli na max ewidentnie pompa się załączyła i napięcie spadło zbyt nisko i wyskoczył błąd.Nie wyrabiało na wentylator,nawiew i pompę SMG chyba,że coś jeszcze pożera prąd jak auto jest mocno rozgrzane.
Dlatego te napięcie które mam teraz 12.7 to mała różnica do 12.3 wystarczy włączyć coś dodatkowego mocnego i przyjdzie taki moment,że błąd znowu wskoczy.
Chyba,że sprężarka od klimy również powoduje spadek napięcia ale jakoś nie widzę takiej możliwości czy źle myślę? Wtedy błąd może wyskakiwać jak sprężarka od klimy załączy się w tym samym czasie co pompa od skrzyni a dodatkowo wentylator i nawiew na max zużywa dużo prądu.
SMG jest bardzo czułe na spadki napięcia podczas adaptacji zaleca się podłączenia auta pod prostownik. Dla mnie różnica w napięciu auta 1,5v nie jest normalna zwłaszcza,że 13.8 to już mało.Z tego co zawsze każdy mówił chwilowy spadek może wynosić max 0,5v i to tylko przez chwilkę i zaraz powinien wyrównać nawet pod obciążeniem a u mnie jak coś dochodzi to zjada np 0,5V na stałe do póki pracuje ładowanie nie wraca do 13.8.
Ostatnio zmieniony czw sie 18, 2011 22:58 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: djset » czw sie 18, 2011 22:50

--==maly==---- pisze:wystarczy włączyć coś dodatkowego mocnego i przyjdzie taki moment,że błąd znowu wskoczy
np trzymając hamulec (światła STOPu) + kierunkowskaz, no chyba że masz z tyłu LEDy, to nieco mniej prądu ci ucieknie.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » czw sie 18, 2011 23:58

rypik pisze:
Prędkość wiatraczka uzależniona jest tylko i wyłączonie od

[shadow=red]* cisnienia po wysokiej stronie w AC[/shadow]
To znaczy,że jak w klimie będę miał mało czynnika to wiatrak może wariować i chodzić zbyt szybko?
Brat ma 325Ci E46 i tam nie ma visco tylko wiatrak. Nawet jak auto ma 90 stopni i włączy klimę to wiatrak chodzi sobie spokojnie po woli. U mnie jak auto jest nagrzane i włączę klimę to wentylator chodzi na max i słychać go mocno. Potrafisz powiedzieć czy słabe nabicie klimy ma związek z pracą wentylatora nawet jak klima nie jest włączona?
Bo u mnie często jest tak,że woda i olej mają po około 70stopni a wentylator sobie chodzi tak na 50% i przeszkadza w nagrzaniu auta. Jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia w AC jest ok?
Może to wentylator jest winny tym spadkom napięcia bo moim zdaniem chodzi za wcześnie i za mocno a on ma duży pobór prądu.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » pt sie 19, 2011 11:21

--==maly==---- pisze:
rypik pisze:
Prędkość wiatraczka uzależniona jest tylko i wyłączonie od

[shadow=red]* cisnienia po wysokiej stronie w AC[/shadow]
To znaczy,że jak w klimie będę miał mało czynnika to wiatrak może wariować i chodzić zbyt szybko?
Brat ma 325Ci E46 i tam nie ma visco tylko wiatrak. Nawet jak auto ma 90 stopni i włączy klimę to wiatrak chodzi sobie spokojnie po woli. U mnie jak auto jest nagrzane i włączę klimę to wentylator chodzi na max i słychać go mocno. Potrafisz powiedzieć czy słabe nabicie klimy ma związek z pracą wentylatora nawet jak klima nie jest włączona?
Bo u mnie często jest tak,że woda i olej mają po około 70stopni a wentylator sobie chodzi tak na 50% i przeszkadza w nagrzaniu auta. Jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia w AC jest ok?
Może to wentylator jest winny tym spadkom napięcia bo moim zdaniem chodzi za wcześnie i za mocno a on ma duży pobór prądu.
Za malo czynnika - nic sie nie wydarzy. Za duzo czynnika przy upałach moze powodować zbyt duze cisnienie i bedzie to powodowac proby schladzania skraplacza przez wentylator.
Odpowiadajac Ci na pytanie - słabe nabicie nie ma związku.

Teraz sobie myślę, że jednak wentylatorków różnym klientom to ja już się sporo nawymieniałem, bo bywało różnie - albo za duzy pobor pradu, albo problemy z rozruchem, albo pożeranie prądu na postoju.

Natomiast sam wentylator "z siebie" się nie ma jak włączyć. Sterowany jest przez dme i 3 przekaźniki + czujnik wody + czujnik z klimy. Najrozsądniej, znajdź drugą e46 w okolicy, i w tych samych okolicznościach zasymuluj, pooglądaj odczyty z obu aut jednoczenie nt. cisnien AC i temp. wody. To rozsądne podejście zanim zaczniesz coś na ślepo wymieniać.

Jeżeli oczywiście nadal uważasz, że coś jest nie halo. Nie miałem E46 więc nie potrafie się odnieść.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » pt sie 19, 2011 12:44

Ok dzięki za rady tak właśnie zrobię porównam to ciśnienie AC bo moim zdaniem wentylator włącza się za wcześnie a co za tym idzie często chodzi zbyt szybko bez potrzeby.

ODPOWIEDZ